Paneldebat: Kanalkonflikt eller kanalsamarbejde?

Paneldebat: Kanalkonflikt eller kanalsamarbejde?

Sådan understøtter man som producent eller grossist sine forhandlere digitalt – vel og mærke uden kanalkonflikt!

eCommerce, markedspladser og andre digitale afsætningskanaler kan give hovedbrud i det traditionelle kanalsamarbejde, da det ofte ændrer magtbalancen og værdikæden, som har været normalen. Frygten for en kanalkonflikt holder ofte producenter og grossister tilbage med digitale investeringer rettet mod kunderne, mens forhandlerne omvendt ikke investerer nok – set fra producentens perspektiv. 

Denne ubalance åbner muligheder for at konkurrenter og spillere fra andre brancher blander sig, idet producent og forhandler ikke investerer nok i at gøre handel let for kunderne, hvilket mange nok kan nikke genkendende til.

Men der findes faktisk en række taktikker, der gør det muligt at samarbejde med sin kanal med det formål at give kunderne en bedre oplevelse, undgå kanalkonflikt og samtidig øge salget.

Det er hvad der er fokus på i denne paneldebat, hvor virksomhederne PLUS og Nito, der henholdsvis sælger til forbrugere igennem byggemarkeder og store grossister i en række lande, deler deres to meget forskellige taktikker til at drive salget på vegne af forhandlerne, men begge lykkes med sine digitale initiativer. 

Download optagelsen og bliv klogere på: 

  • Tendenser for digitalt salg og eCommerce i forhold til kanal samarbejde
  • Digitale salgs- og marketing taktikker til at booste forhandlersalget
  • Hvordan Nito påvirker slutkunderne, så de efterspørger deres produkter hos grossisterne
  • På hvilken måde PLUS understøtter udvalgte forhandleres webshop med konkrete ordrer

Download debatten og få konkret inspiration til, hvordan du kan bruge disse taktikker til at implementere tiltag i din respektive virksomhed, så I kan løfte samarbejdet med jeres forhandlere.

Ved at klikke 'Acceptér Alle' så giver til tiladelse til at vi må indsamle information om dig til forskellige formål, hvilket inkluderer: Funktionalitet, Statestik og Marketing