ABENA
ABENA fordobler online aktiviteter med ny og ressourcebesparende løsning
En løsning, som gør det muligt at effektivisere driften og ikke mindst ekspansionen af den nuværende digitale løsning.
ABENA er en dansk, familieejet produktions- og handelsvirksomhed med hovedsæde i Aabenraa. Virksomheden er grundlagt i 1953 - og ligesom dengang er de i dag stadig præget af en sønderjysk virksomhedskultur, hvor etik, miljø og godt købmandskab er i højsædet. Med omkring 25.000 produkter og aktiviteter i mere end 60 lande er de en af de store spillere på markedet.
The challenge
ABENA har arbejdet med Dynamicweb igennem en længere periode, men ambitionerne på online-området er løbende vokset, hvilket har ført til lancering af over 30 individuelle websites. I foråret 2015 vokser ambitionerne yderligere. Konkret står man over for en fordobling af de nuværende aktiviteter. ABENA indser, at hvis det ikke skal medføre en fordobling af marketingafdelingen, så skal der ske noget nyt - de er nødt til at finde en løsning på, hvordan arbejdet kan gøres mere effektivt.
The solution
ABENA ønskede ny Dynamicweb orienteret produktionsmodel og finder i den forbindelse frem til Co3 løsningen Espresso. Løsningen gør ABENA i stand til, nemt og enkelt, at oprette adskillige websites baseret på én enkelt master. Det betyder, at eksisterende design og indhold kan genbruges i flere forskellige sammenhænge, og at marketingafdelingen kan eliminere mange af de traditionelle og manuelle arbejdsprocesser. Derudover får ABENA stillet Espresso værktøjskassen til rådighed, som er et effektivt og brugervenligt supplement til Dynamicweb platformen.
The result
Med den nye løsning har ABENA opnået en ”second to none” løsning, som gør det muligt, at effektivisere driften og ikke mindst ekspansionen af den nuværende digitale løsning. Helt konkret forventer ABENA at kunne fordoble deres online-aktiviteter inden med +50 nye sites, men stadig inden for rammerne af den nuværende marketingafdeling – og med et minimum af ekstern assistance.