Portal til reservedele og udstyr

Lad dine kunder købe de rigtige reservedele til enhver tid

Med en eCommerce løsning med reservedelsportal, kan producenter og distributører bedre og mere præcist styre deres omfattende produktdata og derved tilbyde deres kunder en højere sikkerhed for at vælge de rigtige reservedele på egen hånd.

Optimér kundeoplevelsen, reducerer antallet af returnerede ordrer og øg omsætningen. 

Bygget på best-practice

Derfor skal du vælge en DynamicWeb webshop og reservedelsportal

DynamicWeb reservedelsportal er designet til at løse forretningsmæssige udfordringer i forbindelse med håndtering og salg af tusindvis af reservedele ved at levere en løsning, der forenkler processen og leverer omfattende og præcise produktdata, der gør det muligt for kunderne at finde og bestille den rigtige reservedel.

Bygget på standardfunktionerne i DynamicWeb eCommerce Suite med funktioner, der er udviklet til salg af reservedele. Med DynamicWebs PIM og integration til ERP-systemet er du klar til at sikre præcise og berigede produktdata, der gør det muligt for dine kunder at finde det rigtige produkt med den rigtige kundespecifikke pris.

Gør dig klar til at øge omsætningen med onlinetjenester: 

  • Få bedre margin ved salg af reservedele via en digital platform for at opnå maksimal rentabilitet
  • Fremskynd den digitale transformation drevet af e-handel, PIM og ERP
  • Lever et bedre produkt, bedre service og en bedre kundeoplevelse

Selvbetjeningsportal til kompatible ordrer

Med en reservedelsportal kan dine kunder bestille de rigtige reservedele online, når som helst og hvor som helst. At give dine kunder mulighed for selvbetjening og kundespecifikke produkter og priser er nøglen til at opbygge og vedligeholde langsigtede relationer.

Digital hjælp og support til dit salgsteam

Digitaliser din salgsstrategi og støt dine sælgere med en digital ordreplatform for reservedele, der er designet til at optimere og drive onlinesalget. Dette frigør dine sælgere for personlige møder og giver dine kunder mulighed for nemt at finde og købe de rigtige reservedele.

Reducer fejl og minimer antallet af returordrer

Salg af reservedele er en kompleks forretning. Med en reservedelsportal der er integreret med dit ERP- og PIM-system, kan du forenkle din salgsproces. Optimer din interne effektivitet med præcise og berigede produktdata, der giver mulighed for den sammensætte korrekte og kompatible ordrer.

Ægte B2B Commerce Cloud

Fokuser på din kerneforretning i visheden om, at din løsning altid kører. Hvis du implementerer din eCommerce løsning i DynamicWeb Cloud opnår du den bedste og mest pålidelige måde at optimere din oppetid.

Demo

Sådan virker en Spare Parts Portal

I denne video kan du se hvordan en DynamicWeb spare parts portal kan opbygges ud fra den ønskede strategi, se hvordan den virker og hvordan den kan benyttes af forskellige brugere i forskellige situationer.

Hvis du ønsker en personlig gennemgang af vores spare parts portal, kan du booke en demo hvor en af vores eksperter vil guide dig igennem løsningen og fortælle mere om fordelene.

Kunde succeshistorie: Interspiro

Reservedelsportalen spiller en afgørende rolle i denne ekstreme og stærkt regulerede industri

Interspiro udvikler førsteklasses åndedrætsværn og udstyr til dykning, brandbekæmpelse, nødhjælp og redning. og redningsoperationer.

Virksomhedens reservedelsportal tilbyder en enestående service til den mangfoldige gruppe af professionelle, der er afhængige af kritisk 24/7 adgang til originale reservedele i en stærkt reguleret global industri. 

Udvalgte standard funktioner til salg af reservedele

Fordele, som understøtter dit salgsteam

Forbind dine systemer, reducer tidskrævende opgaver, og sælg mere. En portal for reservedele understøtter din forretningsproces på forskellige måder.

Få dit katalog over reservedele online

For virksomheder, der sælger reservedele, giver det dine kunder mulighed for at søge efter og købe den rigtige reservedel til enhver tid ved at omdanne dit produktblad for reservedele til et onlineordrekatalog. Automatiser processen med at oprette produktblade, prislister, brochurer og produktkataloger. Du kan også lade dine kunder, leverandører eller medarbejdere oprette deres egne kataloger via dit website. Disse selvbetjeningstilgange sparer dig for mange timers håndtering af anmodninger om produktinformation og forbedrer dine servicetilbud.

Tilbyd en digital ordreplatform med selvbetjening

Forbedr din kundeservice ved at skabe gennemsigtighed med en brugervenlig digital ordreplatform. Glæd dine kunder med selvbetjeningstilbud som f.eks. personlig prisfastsættelse, fakturaer, forsendelsesstatus, on- og offline ordrehistorik. Du kan endda give dine kunder mulighed for at oprette ordreskabeloner, så de nemt kan tilføje tilbagevendende ordrer direkte i deres indkøbsvogne.

Fokus på SEO-optimering og søgeværktøjer

Vidste du, at over 30 % af alle besøgende bruger søgningen på webshops? Og at disse besøgende typisk konverterer 1,8 gange mere end de besøgende, der bruger alternative former for navigation? Det er klart, at en nøglefaktor for at levere en god brugeroplevelse er at optimere søgningen på websitet og dermed øge dit onlinesalg. Derudover vil du (også) optimere dit website for at forbedre din placering i søgemaskinerne. En bedre placering i søgemaskinerne vil hjælpe din virksomhed med at vokse og få nye kunder. DynamicWeb leverer værktøjer såsom synonymer, stavekontrol og flertalsøgninger for at optimere søgningen på webstedet for at støtte kunderne i at finde de rigtige produkter.

Modtag altid de rigtige ordrer

Hvis du kan levere den rigtige information på det rigtige tidspunkt har det direkte indflydelse på at sikre korrekte køb. Korrekte ordrer minimerer antallet af returnerede ordrer. Med DynamicWeb kan du arbejde med dine produktdata i PIM-systemet for nemt at berige, validere og offentliggøre dine produktdata. Dette eliminerer menneskelige fejl og reducerer tidskrævende arbejdsprocesser, hvilket gavner din virksomhed med effektivitet og mere salg.

Sikre nøjagtige produktdata på det rigtige tidspunkt

Hvis du driver en virksomhed med f.eks. sæsonbaserede varer, produkter eller tjenester, er din timing for distribution af dine brandede materialer afgørende. Når reservedelsportalen er fuldt integreret med dit ERP-system og vores PIM-system, giver den mulighed for at tage kontrol over dine produktdata. Gå live med præcise og uddybende produktoplysninger, når en ny sæsonbestemt kollektion er klar til at blive lanceret. Med DynamicWeb PIM styrer du til enhver tid hvornår og hvem der har adgang til hvilke oplysninger.

Skalerbarhed - bygget til at vokse med din virksomhed

DynamicWebs cloud-baserede løsninger kan dramatisk reducere omkostningerne og kompleksiteten i organisationer, der sælger reservedele. Fordi DynamicWeb er en cloud-baseret løsning, behøver du ikke at bekymre dig om omkostningerne ved at hoste og vedligeholde servere på stedet. DynamicWeb eCommerce Suite er bygget til skalerbarhed. Den integrerede ERP-løsning synkroniserer nøgledata på tværs af din DynamicWeb-løsning og dit ERP, f.eks. lagerbeholdning, priser, salgsafgifter, kunder og lokationer med flere datterselskaber samt masterprodukter. Alle transaktioner i DynamicWeb svarer til en finansiel transaktion i dit ERP. Desuden kan DynamicWeb integreres til en lang liste af add-ons, herunder integrationer med PIM, ERP'er og andre relevante platforme.

Kontakt os

Har du spørgsmål, eller vil du prøve en demo?

 

Downloads

Få adgang til ny viden og inspiration.

 

On-demand webinars

Få adgang til webinar-optagelser.

 

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing