Actona

B2B eCommerce med 8.000 produkter, 3 sprog og 70.000 priser samlet i én løsning.

Med integrationen mellem DynamicWeb eCommerce og Dynamics NAV vedligeholdes priser og produktinformationer ét samlet sted, og informationerne kan kryds-publiceres til kataloger, prislister og forhandlerextranet.

Danske Actona Company er en møbelfabrikant med mere end 8.000 produkter, som sælges over hele verden, men med fokus på USA og Nordeuropa.

The Challenge

Hvert år producerer Actona mere end 1.700.000 stole, 225.000 spiseborde, 370.000 sofaer og 260.000 kontorstole.

Actona havde et behov for, at reducere den tunge manuelle arbejdsproces, som bestod i at vedligeholde og opdatere deres omfattende hjemmeside og produktkatalog. Samtidigt skulle løsningen gøre det nemt og let tilgængeligt for forhandlerne at overskue de mange produkter, at finde den korrekte prisinformation fra økonomisystemet, samt at generere kataloger opdaterede produkter og priser fra forhandler extranettet.

The Solution

Actonas nye DynamicWeb løsning er blevet integreret med Actonas produktdatabase i Dynamics NAV og det er blevet nemt for forhandlerne at søge i det komplette produktkatalog med mere end 8.000 produkter. Med så mange produkter er det ikke muligt, at vedligeholde og opdatere et traditionelt katalog og derfor tilbyder den nye løsning at forhandlerne hurtigt kan generere PDF-kataloger med produkter efter eget valg.

Med integrationen mellem DynamicWeb eCommerce og Dynamics NAV vedligeholdes priser og produktinformationer ét samlet sted, og informationerne kan kryds-publiceres til kataloger, prislister og forhandlerextranet.

The Result

Actonas løsning har givet væsentlige ressourcemæssige besparelser og tilbagebetalingstiden på investeringen har været 6 måneder. Løsningen reducerer arbejdsbyrden i salgsafdelingen, ved at sikre forhandlerne kan betjene sig selv med kataloger og opdaterede prislister, hvilket som en positiv sideeffekt også reducerer risikoen for tastefejl.

Vi har samlet 8.000 varenumre på 3 forskellige sprog, 500 forhandlere og 70.000 priser i én løsning, hvor produktionen af kataloger og prislister er automatiseret. Løsningen er uden tvivl et af de helt væsentlige værktøjer for vores salgsafdeling, og tilbagebetalingstiden for investeringen har været på bare 6 måneder.

Charlotte V. Kristensen - Marketing Manager, Actona

Segment

B2B, Manufacturing, Dynamics NAV

Location

Denmark

Partner

twoday