aida
B2B webshopløsning med selvbetjening
Dynamicwebs B2B E-Handelsløsning med avanceret Axapta integration minimerer administrationen.
aida er et erfarent dansk designhus, der skaber stentøj, porcelæn, glasvarer, bestik og køkkenudstyr til den moderne borddækning og hjemmet. aida følger tidens trends uden at gå på kompromis med sine egne værdier om kvalitet, håndværk, funktionalitet og værdi for pengene.
The Challenge
aida ønskede en B2B-shop samt en sælgerløsning, der helt konkret skulle gøre det nemmere for deres forhandlere at bestille produkter samt lette arbejdet for de sælgere, der har den daglige kontakt til forhandlerne.
aida ønskede at skabe et online kundecenter, hvor forhandlerne har mulighed for at logge ind samt genbestille varer, se deres favoritlister og ordrehistorik.
aida har kundespecifikke priser, hvilket gør, at integrationen med AX meget vigtig, da al data omkring forhandleren samt produkter bliver hentet derfra.
The Solution
I et tæt samarbejde med aidas salgs- og marketingsafdeling blev design og informationsarkitektur formet, så løsningen var anvendelig på alle platforme.
aidas sælgere har i dag iPads med rundt til forhandlerne, så det var vigtigt at løsningen var optimeret til de forskellige iPad skærme. Sælgerne skulle have et login, så de havde mulighed for at “overtage” forhandlerens login og dermed hjælpe med at bestille varer hjem, hvis det var nødvendigt. Begge løsninger er baseret på Dynamicweb ecommerce med tæt integration til Dynamics AX via et standard modul.
The Result
aida har minimeret administrationen af salg til deres forhandlere og deres sælgere i marken har fået et redskab, der gør, at de 'on the fly' kan hjælpe de mange forhandlere omkring i landet.