BKI

Separat B2B-login og kundeportal med mulighed for at styre adgang

BKI ønskede at fokusere på Professionals, ved at tiltrække nye B2B-kunder og få en opdateret e-handelsløsning med online service for at forbedre brugeroplevelsen og købsrejsen for både nye og eksisterende kunder. Desuden havde BKI et ønske om at guide kunderne til at købe produkter direkte på webshoppen frem for at ringe til BKI Foods.

Sven Mathiesen var blandt de første til at introducere kaffe i dansk produktion i 1960, hvor han grundlagde BKI, som stadig er blandt de største og mest elskede kaffemærker i Danmark.

I dag er BKI Foods aktiv inden for både detailhandel og foodservice-sektoren og importerer og eksporterer flere kaffemærker samt te, chokolade, olivenolie og andre delikatesser af høj kvalitet. BKI Foods består af BKI Professionals for større virksomheder, DanKaf for mellemstore og små virksomheder og BKI AB for virksomheder i Sverige.

The Challenge

BKI ønskede at guide kunderne til at købe produkter direkte på webshoppen frem for at ringe til BKI Foods

Målet for BKI er at levere de bedste kaffeløsninger og brugeroplevelser til deres kunder.

BKI ønskede især at fokusere på BKI Professionals ved at tiltrække nye B2B-kunder og få en opdateret e-handelsløsning med online service for at forbedre brugeroplevelsen og købsrejsen for både nye og eksisterende kunder.

Desuden havde BKI Foods et ønske om at guide kunderne til at købe produkter direkte på webshoppen frem for at ringe til BKI Foods.

The Solution

B2B-portal med mulighed for at styre adgang og personligt kundedashboard

BKI har fået en helt ny webshop, hvor kunderne kan bestille nye produkter, holde styr på ordrer og kontakte deres personlige kaffekonsulent via en log-in portal.

Sammen med BKI Foods skabte No Zebra et indholdsunivers med inspiration til nye potentielle kunder og desuden en webshop-platform for eksisterende kunder på DynamicWeb. Det var vigtigt, at løsningen kunne integreres med BKI's eksisterende systemer Perfion, Navision og Microsoft Dynamics CRM for at kunne indsamle og udnytte relevante data til leadgenerering og konverteringer på hjemmesiden.

Den nye løsning omfattede CMS med flere sproglag, nemt og hurtigt checkout flow. B2B-login med individuelle aftalepriser og mulighed for at oprette favoritliste af produkter.

The Result

B2B Webshop, hvor kunder kan bestille nye produkter, holde styr på ordrer og kontakte deres personlige kaffekonsulent via en log-in portal

I gennemsnit besøger de professionelle 6,38 sider pr. session, hvilket er en vækst på 62,40 % i forhold til samme periode sidste år.

Med etableringen af den nye platform får BKI Professional fordelene fra den nyeste version af DynamicWebs platform samt udvikling af yderligere funktionalitet fra en prioriteret backlog.

Desuden blev brugergrænsefladen og administrationen af hjemmesiden forbedret ved at samle alle tjenester på én platform.

Ved at opdatere brugergrænsefladen og oplevelsen på hjemmesiden opnåede BKI Foods:

  • 88,10 % vækst i leads fra hjemmesiden i forhold til samme periode sidste år.
  • 109,70 % vækst i gennemsnitlig varighed af sessionen i forhold til samme periode sidste år.
  • I gennemsnit besøger fagfolk 6,38 sider pr. session, hvilket er en vækst på 62,40 % i forhold til samme periode sidste år.

Segment

eCommerce, CMS, B2B

Location

Danmark

Partners

No Zebra