Bloomingville

En digital platform til inspiration og salg

Løsningen har resulteret i en mere engagerende købsoplevelse og markante effektivitetsforbedringer

Bloomingville, etableret i 2000, er en dansk virksomhed kendt for deres nordiske design af boliginteriør. Som en del af Regent Holding siden 2014, tilbyder de kollektioner som Bloomingville MINI for børn, Creative Collection med upcyclede fund, og ILLUME's naturlige duftprodukter. Bloomingville lancerer årligt flere kollektioner, alle med missionen om at bringe glæde og forandring til hverdagsdesign.

The Challenge

En digital platform til inspiration

Bloomingville ønskede en digital platform, der kunne engagere både private og professionelle kunder, fremvise deres historie og produkter, samt understøtte B2B eCommerce. Målet var at skabe et website, der både styrkede brandopfattelsen af deres fire brands og effektivt understøttede globale forhandlere i salgsprocessen.

The Solution

Inspirerende produktpræsentation og effektiv B2B eCommerce

Bloomingvilles nye website, en DynamicWeb CMS løsning, løfter produktpræsentationen af deres fire brands til et nyt niveau. Hjemmesiden er billedrig og inspirerende med en brugervenlig hotspot-funktion, der gør det let for kunderne at udforske og købe produkter.

Hver produktside præsenterer produkter i et visuelt inspirerende miljø og viser relaterede produkter nederst på siden. For at styrke branduniverset præsenterer Bloomingvilles Creative Director sine favoritter, hvilket tilføjer et personligt præg til købsoplevelsen.

Hjemmesiden tilbyder også en række tekniske og salgsunderstøttende funktioner såsom effektiv B2B eCommerce og muligheden for, at sælgere og agenter kan oprette nye kunder direkte i NAV og foretage køb på deres vegne, hvilket gør platformen både enkel og effektiv.

The Result

Effektivitetsforbedringer og global udvidelse

Bloomingvilles opdaterede website har ikke kun forbedret virksomhedens digitale udtryk i overensstemmelse med deres brand, men har også opnår markante resultater:

  • Effektiv fremvisning af designprodukter, som gør det nemt for både forhandlere og slutbrugere at identificere sæsonens must-haves
  • Aktiv deltagelse i købsrejsen, hvilket inspirerer brugerne og støtter virksomhedens salgsindsats
  • Transformation fra en digital ordreblok til en B2B webshop, der fremmer salget
  • Intuitivt redaktør miljø, der giver Bloomingvilles medarbejdere mulighed for at opbygge sider uden behov for eksterne assistance
  • En global hjemmeside med tre sprogversioner

Segment

eCommerce & CMS

Location

Danmark

Partners

Twoday