The challenge
Begrænsninger, hjemmesidehastighed og kundeoplevelse
Botex' løsninger med deres tidligere digitale partner var ikke blevet opgraderet, hvilket betød flere begrænsninger i forhold til, hvad de kunne gøre med marketinginitiativer på deres forskellige hjemmesider.
Derudover var virksomheden ikke tilfreds med hastigheden på hjemmesiden, og de oplevede periodiske fejl på hjemmesiden og uregelmæssigheder i ordreflowet.
Flere ting i løsningen betød, at kunderne i B2C-webshoppen ikke fik en optimal oplevelse. Det havde en negativ indvirkning på konverteringerne.
The solution
Botex's transformation med DynamicWeb løsning
Med implementering af DynamicWebs servere blev hastigheden langt hurtigere, hvilket gav de besøgende på websitet en meget bedre kundeoplevelse.
Flere tilbagevendende problemer som f.eks. ordrebekræftelser blev løst ved et opgraderede eCommerce.
Herudover har Botex lagt den tredje webshop de har, ind i samme DynamicWeb løsning som de 2 andre, hvilket betyder, at når de logger ind i DynamicWeb, kan de redigere alle løsninger fra samme interface, og kopiere indhold mellem de forskellige webshops og på denne måde spare tid samt ressourcer.
The result
5 resultater i Botex's nye løsning
- Hjemmeside hastigheden blev forbedret med mere end 32%
- Konverteringsraten er steget med over 30%
- 3 webshops er nu integrreret i den samme Navision-løsning
- Løsningen er opgraderet 7 versioner, hvilket sikrer færre manuelle arbejdsgange
- Over 30 forhandlere kan hurtigt og nemt tilgå marketingmateriale, billeder, aftaler mv.