Dansk Nordenta
eCommerce med integration til NAV sikrer skræddersyet kundeservice og real-time ordreoversigt
eCommerce integreret med Dynamics NAV, så kunderne nu har et komplet overblik over deres individuelle ordrehistorikker, betalingsbetingelser, bonusser, rabatter og specielle tilbud.
Dansk Nordenta er den førende leverandør af forbrugsvarer, udstyr, vedligeholdelse og it-systemer til tandklinikker i Danmark.
Udfordring
Ny løsning giver kunder selvbetjening og individuelle priser
Dansk Nordentas tidligere webshop var årsag til mange unødvendige diskussioner omkring priser, eftersom systemet ikke var i stand til, at liste individuelle priser og rabatter. Løsningen kunne ikke integrere med andre systemer, og kunne ikke vise real-time ordrestatus, fordi systemet kun opdaterede én gang om dagen.
Med omtrent 14.000 produktenheder var det nødvendigt med en løsning, som gjorde kunderne i stand til selv at finde deres individuelle priser og rabatter, og hvor de højere grad kunne servicere sig selv.
Løsning
Effektiv integration med Dynamics NAV giver Dansk Nordentas kunder komplet overblik
Den nye løsning er blevet integreret med Dynamics NAV, så kunderne nu har et komplet overblik over deres individuelle ordrehistorikker, betalingsbetingelser, bonusser, rabatter og specielle tilbud. Med et udvalg på 14.000 produkter kan der være restordrer på visse varer. I webshoppen er det derfor muligt at se lagerbeholdningen, samt en komplet liste over alle restordrer.
En anden efterspurgt funktion er, at kunderne nu har mulighed for at generere og printe et katalog med op til 100 favoritprodukter, samt at benytte søgekriterier såsom produktnummer, produktnavn mm. Mange af Dansk Nordentas kunder har ikke meget lagerplads at gøre godt med, og derfor er det vigtigt at varer kan leveres fra dag til dag. Derfor kan kunderne følge også forsendelsen via Track & Trace, så de ved hvornår de kan forvente deres forsendelser ankommer - fremfor at kontakte Dansk Nordenta.
Resultat
Ny webshop giver tid til at prioritere kunderne og reducerer samtidig omkostninger
Webshoppen har radikalt ændret arbejdsrutinerne i Dansk Nordenta. Førhen brugte man tiden på at fikse små bugs og hjælpe kunderne med ordrebestillinger. Nu kan kunderne servicere sig selv, og medarbejderne i stedet kan koncentrere sig om, at levere en bedre service og give bedre råd til kunderne.
Omkostningerne forbundet med at afgive en ordre i det nuværende system er kun 1 % af, hvad det plejede at koste at gennemføre en ordre med manuel arbejdskraft. Antallet af transaktioner er indtil nu steget med 10% og stiger stadig, og tilfældet er det samme for ordrevolumen, som ligeledes tiltager. Det at kunderne kan få vist deres individuelle priser, har givet Dansk Nordenta en betydelig konkurrencefordel, og siden den nye webshop blev lanceret, har de både taget markedsandele fra konkurrenterne og skrevet nye kontrakter.
Segment
B2B, Distribution, eCommerce, Dynamics NAV
Lokation
Danmark
Website
Partner
Solteq