Dansk Standard

Webshop med integration til Dynamics AX og 670.000 produkter og varianter

Webshop-løsningen til Dansk Standard er både en B2C- og en B2B-webshop, der ved login viser kundespecifikke priser og rabatter, giver overblik over abonnementer og overvågning samt ordrehistorik.

Dansk Standard er Danmarks standardiseringsorganisation, der giver kunderne mulighed for at have indflydels på udviklingen af europæiske og internationale standarder. Derudover tilbyder de også rådgivning og uddannelse baseret på standarder og best practice. 

Dansk Standard er en erhvervsdrivende fond. Det betyder kort sagt, at de kanaliserer et eventuelt overskud direkte over i samfundsgavnlige aktiviteter, der kommer os alle til gode.

The challenge

Forbedring af kundeoplevelsen gennem en integreret webshop

Dansk Standard ønskede at forbedre kundeoplevelsen ved at implementere en moderne webshop integreret med Microsoft Dynamics AX, hvilket forbedrede både online og offline kommunikation. Denne integrerede tilgang sikrede en ensartet oplevelse for kunderne, uanset om de foretrak at bestille via telefon eller via hjemmesiden. 

For at opnå dette valgte Dansk Standard en standardsoftwareløsning, der udnytter en bred vifte af indbyggede fordele. Dette valg gav indbyggede funktioner til mersalg, robust statistik til datadrevne beslutninger og fleksibiliteten til at udføre splittest, alt sammen inden for en samlet platform.

The solution

At skabe en optimal brugeroplevelse

Webshoppen er udviklet på DynamicWeb og integreret med Microsoft Dynamics AX, med et dobbelt fokus: optimering af ydeevnen og forbedring af brugeroplevelsen. Visuel information blev struktureret til nem navigation, mens responsivt design sikrede problemfri adgang på både pc'er og mobile enheder.

The result

En sømløs B2C- og B2B-oplevelse med forbedrede funktioner

Webshop-løsningen til Dansk Standard er både en B2C- og en B2B-webshop, der ved login viser kundespecifikke priser og rabatter og giver overblik over abonnementer, overvågning og ordrehistorik. 

Webshoppen er blevet redesignet. Ud over at være mere indbydende at se på, er den også blevet lettere at navigere i og finde den ønskede standard med en mere effektiv søgefunktion med avanceret filtrering. Der er lagt vægt på at give et bedre overblik over tilgængelige standarder og manualer - samt hvilke sprogversioner og formater, de findes i.

Der er nu en nemmere købsproces, som bedre guider brugeren gennem købene i webshoppen.

Segment

B2C, B2B

Location

Danmark

Website

Partner

twoday