Dermalogica
Fire nye hjemmesider på kun fire måneder
Løsningen indeholder tre B2C webshops til mærkerne Dermalogica, Jane Iredale og Advanced Nutrition Programme, samt en B2B portal kaldet Kosmetolognet, hvor klinikker kan bestille produkter.
Færch A/S er den danske forhandler af hudplejeprodukterne fra Dermalogica, makeup fra Jane Iredale og kosttilskud fra Advanced Nutrition Programme.
The Challenge
Kunderne fandt det svært, at finde og købe produkter
Kunderne fandt det svært, at finde og købe produkterne, da der ikke var gode søge- og filtreringsmuligheder.
Dermalogica havde flere problemer med den gamle webløsning. Både fordi kunderne havde svært ved at købe produkterne på grund af en manglende søgefunktion. Men også fordi det tog meget tid at berige produkterne, da Dermalogicas medarbejdere skulle gøre det i økonomisystemet.
Hvis et produkt var udsolgt, havde de ikke mulighed for at vise relaterede produkter. Det påvirkede deres chancer for at få kunderne til at købe deres produkt.
The Solution
Færch A/S valgte DynamicWeb CMS med et PIM setup
Løsningen indeholder tre B2C webshops til mærkerne Dermalogica, Jane Iredale og Advanced Nutrition Programme, samt en B2B portal kaldet Kosmetolognet, hvor klinikker kan bestille produkter.
En af de største fordele ved deres nye setup er, at det er blevet meget lettere at berige deres produkter med både billeder og tekster. Deres fire webshops ligger som sproglag, hvilket gør det utrolig nemt for dem at berige de produkter, der går på tværs af hjemmesiderne på samme tid.
Ydermere kan de nu præsentere kunderne for relaterede varer, hvis en vare er udsolgt eller udgået på hjemmesiden.
Derudover har de skabt et univers, hvor produkter og viden går hånd i hånd, så kunden får en god brugeroplevelse. Færch A/S har desuden skabt en kundeklub, mitdermalogica.dk, hvor det er muligt for kunderne at støtte deres lokale hudplejeklinikker - samtidig med de optjener bonuspoint de kan bruge for at få rabat på deres yndlingsprodukter.
Løsningen tilbyder også produktinformation til kunderne med uddybende info omkring de individuelle produkter i webshoppen. Produkterne er illustreret sammen med billeder, der visuelt giver et godt indtryk hos kunderne. Derudover kan kunden nu søge efter behov, ingredienser, produkter og viden, der afspejler deres individuelle behov i forhold til hudtype m.m.
The Result
For Færch A/S har resultaterne af løsningen været tydelige
På mindre end fire måneder fik Færch A/S en eCommerce Suite-løsning, der dækker en B2B- og tre B2C-butikker
Deres søge- og filtreringsmuligheder har gjort det let for kunden, at finde det de søger. Eksempelvis, hvis man i dag søger på "bumser", så kommer der både produkter frem relateret til emnet samt viden om, hvordan man bedst løser sin udfordring. Idet Færch A/S nu kan præsentere relaterede varer for deres kunder, hvis det de søger på er udsolgt eller udgået, er chancen for at de bliver på hjemmesiden og gennemfører et køb, også blevet meget højere.
Derudover har det internt i Færch A/S også gjort en enorm forskel. De har fået frigivet en masse ressourcer, fordi mange af deres førhen manuelle processer er blevet automatiseret. De ressourcer bruger de i stedet på at lave god content til deres kunder.
Segment
B2B, B2C, PIM, CMS, Marketing, Distribution, Dynamics NAV
Location
Denmark
Website
Partner
Novicell