Erik Larsen & Søn

DynamicWeb løsning med B2B og B2C eCommerce med PIM

Erik Larsen & Søn styrker deres digitale tilstedeværelse med en skræddersyet webshopløsning.

For mere end 80 år siden, i 1939, slog Erik Larsen dørene op til en verden af jern og stål i høj kvalitet. Lige siden har de leveret innovative profilløsninger, stålsamlinger, rør og fittings til faldsikring, svejse- og borefri sammenføjning af stålbjælker samt konstruktion af fleksible skinnesystemer til dansk byggeri, anlæg og industri. 

The Challenge

Optimering af B2B eCommerce

Erik Larsen & Søn strengthens their digital presence with a customized webshop solution.

Erik Larsen & Søn havde et ønske om at styrke digitaliseringen af deres virksomhed og herunder at implementere en avanceret og brugervenlig webshopløsning rettet mod B2B-kunder. Målet var at: 

  • Give kunderne en bedre og hurtigere service på en personaliseret digital platform.
  • Gøre det nemt for kunderne at se deres egne priser og tilhørende tilbud på forskellige byggeprojekter.
  • Give kunder nem adgang til fyldestgørende og korrekte stamdata omkring alle produkter.
  • Give kunderne mulighed for at oprette forskellige afdelinger og tilknytte medarbejdere til disse og lade kunderne selv administrere deres medarbejderes rettigheder. 
The Solution

En løsning der imødekommer komplekse udfordringer

For Erik Larsen & Søn var kravene til en fremtidig løsning blant andet: 

  • Løsningen skulle kunne håndtere kundespecifikke priser baseret på forskellige parametre, herunder kundegrupper og kunder mv. Desuden skulle den kunne håndtere forskellige typer af rabatter og individuelle aftaler.
  • Der skulle kunne etableres en tilbudsfunktionalitet, hvor kunderne kan anmode om tilpassede tilbud baseret på specifikke behov og større mængder af udbudsmaterialer.
  • Der skulle være forskellige niveauer af kontoadgang, hvor en administrator hos Erik Larsen & Søns kunde kan oprette medarbejdere og tildele dem forskellige rettigheder, f.eks. om de må se priser, hvilket sortiment de må se, adresser de må bestille til osv.
  • Det skulle være muligt at håndteret og præsentere tekniske produktdata, leveret fra PIM, med automatiseret kategorisering af nye produkter fra ERP, nedarvning af attributter og produktfiltre overført til ehandel.

Med Dynamicweb eCommerce som løsning har Erik Larsen & Søn taget skridtet mod en avanceret B2B-webshop, der imødekommer de komplekse udfordringer indenfor prisfastsættelse og kundeadministration. Denne innovative platform giver kunderne mulighed for at tilpasse priser og tilbud baseret på kundegrupper, varekategorier og volumen. Samtidig har virksomheden introduceret et administratorværktøj, der giver kunderne kontrol over brugerrettigheder, hvilket skaber en personaliseret oplevelse. Fra prisforespørgsler til favoritlister og sælgerstøtte, har Erik Larsen & Søn udviklet en digital infrastruktur, der overgår kundernes forventninger.

Vil vi gerne sikre, at vores kunder får den bedst mulige oplevelse, når de skal handle på det tidspunkt, der passer dem. Derfor skal vi sikre, at produktdata altid er fyldestgørende, korrekte og nemt tilgængelige, og at de nemt og intuitivt kan finde de rigtige produkter til de rigtige priser. Samtidig har vores kunder forskellige ønsker til, hvilke rettigheder deres forskellige brugertyper skal have. Det skal vi naturligvis levere på!

The Result

Optimeret B2B-webshop: Personaliserede Priser og Brugerrettigheder

Resultatet er blevet en brugervenlig webshop med et PIM-system, hvor kunderne kan se de rigtige priser og selv styrer hvilke medarbejdere der får adgang til webshoppen og hvilke rettigheder de har. Der er favoritlister, som kan tilpasses efter kundens ønsker. 

Med en strømlinet produktdataadministration fra PIM er virksomheden i stand til at præsentere kunderne nøjagtige og omfattende oplysninger på tværs af deres webshops. Dette har ikke kun øget effektiviteten i forretningsprocesserne, men har også styrket kundeoplevelsen og banet vejen for en mere konkurrencedygtig B2B-handel i byggebranchen.

Segment

eCommerce og PIM

Location

Danmark

Partners

Flex Media