Fagerberg

Digital selvbetjening til B2B-kunder

Fagerberg ønskede at en konkurrencedygtig webshop, der kunne håndtere et stigende antal kunder via. ny kundeportal med log-in og live-integrationer til økonomi- og lagersystemer.

Gustaf Fagerberg er forhandler og producent af ventiler og systemer til en lang række industrier. Overordnet set er produkterne kendetegnet ved høj kvalitet kombineret med knowhow fra Fagerbergs specialister. Gustaf Fagerberg har deres hovedforretning på det danske marked.

The Challenge

Da B2B-kunder bliver mere og mere digitale på tværs af markederne, ønskede Fagerberg at tilbyde digital selvbetjening til deres kunder, så de via. egen kundeportal kunne se deres ordrehistorik og nemt bestille nye varer uden at skulle ringe eller sende en e-mail direkte til Fagerberg.

Mere specifikt ønskede Fagerberg en konkurrencedygtig webshop, der kunne håndtere et voksende antal kunder med en B2B kundeportal med log-in og live integration til deres Business Central og lagersystem.

The Solution

Fagerberg fik en ny B2B webshop bygget på DynamicWeb All-in-One standard. Løsningen indeholder et fuldt funktionelt PIM-modul, som sikrer  live opdateret flow af produktdata.

Løsningen integrerer også med Fagerbergs eksisterende ERP-system, Business Central, og samler produktdata i DynamicWeb PIM.

Det betyder, at Fagerberg får alle nødvendige funktioner samlet i en intuitiv og brugervenlig B2B-webshop - alt samlet i én platform.

Den nye løsning omfatter:

  • Integration med Business Central, så medarbejderne har nem adgang til data på tværs af organisationen.
  • B2B-login med RMA, hvor kunderne kan se deres ordrehistorik, genbestille, oprette favoritlister, se opdaterede priser og tilbud, leveringsbetingelser m.m.
  • Impersoneringer, så Fagerberg kan logge ind som B2B-kunde og guide gennem platformen
  • Opdaterede produkt- og indholdslister på webshoppen
  • Formularer på webshoppen til at håndtere produktspecifikke forespørgsler fra kunderne
The result

Med deres nye B2B-webshop bygget på DynamicWeb fik Fagerberg en løsning, der er hurtig og nem at markedsføre og altid er opdateret, og som er kompatibel med de nyeste funktionaliteter og DynamicWeb-opdateringer.

Med integrationen af Business Central får kunderne den bedste brugeroplevelse, og medarbejderne det bedste dataflow på tværs af organisationen.

Desuden opnåede Fagerberg:

  • En gennemsnitlig sessionslængde på hjemmesiden på 72,22 % i forhold til samme periode sidste år.
  • Et drastisk fald i bounce rate på kun 20,45 % sammenlignet med 43 % i samme periode sidste år.
  • I gennemsnit besøgte brugerne 3,65 sider pr. session, hvilket er en vækst på 28,95 % i forhold til samme periode sidste år.

Segment

eCommerce, CMS, PIM

Location

Danmark

Partner

No Zebra