Flexlux

Prisvenligt PIM-system og standardwebshop, der viser mere 900.000 produktvarianter.

Flexlux fik nyt website til forbrugere og en B2B webshop til forhandlerne, der viser mere end 900.000 produktvarianter, helt uden at investere i en omkostningstung produktkonfigurator.

Flexlux er en dansk møbelvirksomhed, der designer og producerer eksklusive sofaer og lænestole. Flexlux’ sortiment består af ca. 20 modeller inden for lænestole og ca. 10 modeller inden for sofaer. Hver model kan sammensættes og tilpasses på mere end 30.000 måder. Det giver i alt 900.000 produktvarianter.

The Challenge

Indtil foråret 2021 havde Flexlux ikke noget sted at vise deres samlede produktsortiment.

Flexlux oplevede samtidig stigende salg fra webshop-kunder. Arbejdet med at levere tekst og billedmateriale til de nye onlineners vokser hurtigt. Det stigende salg udhules af stigende omkostninger til pleje af den nye type kunder. Samtid oplevede Flexlux at miste kontrollen over eget brand. Forbrugeren oplever i stigende grad produkterne online i miljøer, som Flexlux ikke kan kontrollere. Præsentation går fra middelmådig til decideret brandunderminerende.

Flexlux beslutter derfor at etablere eget brandsite med fuld sortiment (ja du læste rigtigt, for det er stort, når en model repræsenterer op til 30.000 produktvarianter). Og samtidig en B2B webshop til betjening af forhandlerne.

The Solution

Flexlux undgik den kostbare produktkonfigurator ved at kombinere standard ehandelsværktøjer:

  • PIM-system som giver overblik over de mange produktvarianter
  • 3D renderinger af alle produktvarianter
  • Intuitiv produktpræsentation, hvor brugeren kan lege med kombinationer af stof, læder og ben for at finde den helt rigtige variant
  • Integration til Flexlux’ økonomisystem, som sikrer automatiseret ordrehåndtering
  • Login til forhandlere, så de kan se egne priser, rabatter og betingelser
  • Onlinebestilling til forhandlere
  • Selvbetjening til forhandlere, så de kan se status på igangværende ordrer, søge i tidligere ordrer og hente fakturaer, følgesedler mv.
  • Kvikbestilling til forhandlere, så travle forhandlere kan lægge varer i kurven ved blot at indtaste varenummer og antal
  • Login til konsulenter, hvor de kan logge ind på vegne af en kunde og se deres sortiment og priser, lave ordrer for dem eller hjælpe dem med at finde og købe de rigtige varer
  • Mediebank, hvor forhandlere kan hente produktdata- og billeder til deres webshop eller marketingmateriale
The Result

Flexlux fik nyt website til forbrugere og en B2B webshop til forhandlerne, der viser mere end 900.000 produktvarianter, helt uden at investere i en omkostningstung produktkonfigurator.

Samtidig drukner virksomheden ikke længere i tidskrævende manuelt arbejde, idet produktdata- og billeder hurtigt og nemt deles.

Segment

B2C, CMS, PIM, Wholesale, Dynamics NAV

Location

Danmark

Website

Partner

twoday Co3