Flying Tiger

Forenkling af indkøbssystem med 25.000 produkter til 900 butikker

De enkelte butiksmedarbejdere bliver nu mødt af deres eget dashboard med oplysninger om hver enkelt butik. Det betyder, at de indkøbsansvarlige fra f.eks. København eller London ikke får vist de samme oplysninger, da de er tilknyttet forskellige lagre.

Flying Tiger Copenhagen er en dansk varekæde. Den første butik åbnede i København i 1995, og kæden har nu næsten 1000 butikker. De største markeder er Danmark, Storbritannien, Italien og Spanien.

The Challenge

Flying Tiger, som er et sjovt shoppingkoncept, har over 900 fysiske butikker på verdensplan. Hver af disse bestiller varer gennem Flying Tiger Københavns interne indkøbssystem. Indkøbssystemet er derfor et uundværligt værktøj i den daglige drift, hvorfor stabilitet, funktionalitet og hastighed er et must.

Flying Tiger Copenhagen har derfor brug for et indkøbssystem, der kan spare medarbejdernes tid og gøre bestilling af nye varer nemmere, mere enkel og mere gennemskuelig.

Derfor var der et stort ønske om at optimere det interne indkøbssystem, så alle butiksmedarbejdere, uanset alder og nationalitet, nemt og hurtigt kunne betjene det nye indkøbssystem.

The Solution

Med Flying Tigers nye DynamicWeb løsning bliver hver enkelt butiksmedarbejder mødt af sit eget instrumentbræt med oplysninger om hver enkelt butik. Det betyder, at de indkøbsansvarlige fra f.eks. København eller London ikke får vist de samme oplysninger, da de er tilknyttet forskellige lagre. Tidligere læste de ansatte ikke de udsendte beskeder, men nu er der en notifikation på forsiden, der giver medarbejderen besked om ulæste beskeder.

Med over 25.000 produkter var der behov for et avanceret søgesystem - På forsiden kan brugeren nu søge efter produkter via en udvidet "type-a-head"-søgefunktion, der viser produkterne samtidig med, at brugeren skriver - Ved siden af de foreslåede produkter er de relevante kategorier afbildet. Brugeren kan også søge efter topkategorier/grupper som f.eks. køkkenredskaber, legetøj, ferie (jul) og lignende. Med denne søgefiltrering kan man komme meget langt i søgningen.

Også etiketter, som f.eks. prisskilte, kan nu på en nem måde udskrives af brugeren. Brugerne kan gennem søgeværktøjerne søge efter de produkter, som de mangler prismærker på, og under hele processen er der mulighed for at tilføje yderligere produkter.

The Result

Hastighed har været i højsæde under hele udviklingen. Det var bl.a. vigtigt, at løsningen var hurtig og dermed sparede medarbejderne for unødvendig ventetid. Derfor bliver produktdataene nu forudindlæst. Det betyder, at, mens brugeren kigger på de første resultater, indlæses næste side automatisk, så når der tykkes næste kommer siden frem med det samme. Der er derfor ikke nogen latency på brugerens kald, trods et varesortiment der omfatter over 25.000 produkter.

Løsningen er custommade og udelukkende lavet ud fra Flying Tiger Copenhagens’ identitet. Alt er gennemtænkt ned til mindste detalje. Det betyder bl.a., at alle ikoner på sitet er håndplukket, så de matcher hinanden og Flying Tiger Copenhagen’s identitet. Alle disse ikoner er i SVG, hvilket gør løsningen hurtigere og mere skarp.

Flying Tigers ikoniske identitet er således overført til deres nye løsning, hvilket giver et æstetisk og brugervenligt udtryk.

Segment

B2C, Organization

Location

Denmark

Partner

twoday