Gasa Group

B2B eCommerce med 1+ mio. produkter og 36+ mio. forskellige priser

Via den NAV integrerede B2B Dynamicweb webshop løsning og selvbetjeningsportal har Gasa Group formået at styrke deres position på det europæiske marked.

Gasa Group er en stor international handelsvirksomhed med 400 medarbejdere, som er blandt Europas førende inden for blomsterprodukter. Virksomheden er leverer totalløsninger inden for fire hovedområder: wholesale, retail, garden center og young plants.

The Challenge

Det europæiske marked for blomsterprodukter er generelt præget af lille indtjening, og konkurrencen er benhård. En effektivisering og målrettet strukturering i Gasa Group koncernen var derfor nødvendig for at forblive konkurrencedygtige på det internationale marked.

Et af de IT-mæssige tiltag var derfor at få etableret en international B2B webshop, der skulle sikre, at de europæiske kunder blev tilbudt det fulde sortiment til rette tid, pris og med en levering, der levede op til markedets forventninger, samt at fastholde og intensivere Gasa Groups internationale placering.

The Solution

I samarbejde med deres DynamicWeb partner, lancerede Gasa Group en ny B2B webshop løsning på seks forskellige sprog. Webshoppen samler mere end 1.5000 forhandlere fordelt over 17 lande og med 10 forskellige valutaer.

Derudover tilbyder den kundespecifikke live priser og rabatter på de mere end 15.000 forskellige varer og 60.000 millioner priser. B2B kunder har via self-service modulet direkte adgang til rabatter på de mere end 1 mio. produkter og 36 mio. forskellige priser, 1.500 forhandlere, tidligere ordrer, genbestillingsfunktioner og fakturerer, samt omfattende filterbaserede visninger med adskillige facetter, som gør det nemt og hurtigt for kunderne, at finde frem til de relevante priser og varer.

The Result

Via den NAV integrerede B2B DynamicWeb webshop løsning og selvbetjeningsportal har Gasa Group formået at styrke deres position på det europæiske marked.

Det har resulteret i et stød stigende salg, som sidenhen er blevet understøttet med nye effektive mersalgs funktioner – bl.a. kundespecifikke sortimenter, der afspejles i tilgængelige varer på baggrund af datostyring, samt kundespecifikke produktpromoveringer, som sammensættes og vises på baggrund af kundes tidligere produktpræferencer.

Segment

B2B, Wholesale, Dynamics NAV

Location

Denmark

Partner

twoday Co3

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing