H-Vinduet Fjerdingstad
B2B e-handel med Dynamics AX og produktkonfiguration
Ny B2B e-handelsportal, integreret med AX, gav distributører og detailhandlere mulighed for en strømlinet bestillingsproces, herunder tilpasset produktkonfiguration og automatiseret bestilling.
H-Vinduet Fjerdingstad er en stor dør- og vinduesproducent, der blev grundlagt i 1949, og som sælger til det skandinaviske marked og er kendt for sine produkter af høj kvalitet.
Udfording
Nødvendig tilpasning til B2B-kunders forventninger
Fjerdingstad udvikler sig sammen med deres kunder. For nogen tid siden opstod der en decideret B2B-udfordring, da deres kunder, som er professionelle distributører og detailhandlere, pludselig begyndte at udvise en stærk forventning om en fuldt funktionel webshop-portal.
Forhandlerne ønskede at vise Fjerdingstads produkter til deres slutkunder på en ny og mere moderne måde. De ville vise konfiguration og muligheder for farver og design, administrere priser, kampagner og rabatter, lave kvoter, sætte ordrer og vise tilgængelighed, alt sammen i den samme løsning. Visionen var en holistisk løsning, der kunne hjælpe virksomheden med at vokse og udvikle sig i de kommende år.
Løsning
Implementering af B2B ekstranet til professionelle distributører
Den nye løsning består af specialdesignede websider med et B2B-ekstranet, der er skræddersyet til professionelle distributører. Den omfatter en førsteklasses visuel konfigurator, der er integreret med tredjepartsløsningen Optiwin. Desuden er løsningen fuldt integreret med Microsoft Dynamics AX 2012 R3, og der er en tovejsintegration mellem dele af CMS'et, den digitale marketingfunktion i DynamicWeb og Microsoft CRM Online.
Resultat
Forbedret bestillingsflow med brugerdefineret produktkonfiguration
Som et resultat af det nye digitale setup har B2B e-handelsportalen strømlinet hele indkøbsprocessen, så distributører og detailhandlere kan skræddersy produktkonfigurationer til deres specifikke behov. Indførelsen af automatiserede bestillingsprocesser har øget effektiviteten betydeligt og muliggjort hurtige og præcise transaktioner.
Med den ekstra bekvemmelighed ved 24-timers selvbetjening kan virksomheder nu administrere ordrer, indhente tilbud og få adgang til unikke priser og rabatter når som helst, hvilket forbedrer den overordnede driftsfleksibilitet og kundetilfredsheden. Portalens succes ligger i dens evne til at imødekomme de forskellige og dynamiske krav fra distributører og detailhandlere, hvilket giver en problemfri og brugervenlig oplevelse i det stadigt udviklende B2B-landskab.