HC Cargo

30.000 unikke produkter på fem sprog og 25.000 brugere giver 20% online vækst

Med 24.000 produkter var en intelligent og hurtig søgefunktion nødvendig for at få en overskuelig webshop med en intuitiv navigation, og da 75% af erhvervskunderne i Europa og Nordamerika søger online, før de gennemfører et køb af autoreservedele, har det resulteret i, at en velfungerende søgemotor blev omdrejningspunktet for hele projektet.

HC-CARGO er den førende leverandør af elektriske autodele i Europa og har siden 2008 været et af Bosch-koncernens brands.

Udfordring

Effektiv søgefunktion på tværs af 24.000 produkter og 512.000 OEM-numre

Med 24.000 produkter var en intelligent og hurtig søgefunktion nødvendig for at få en overskuelig webshop med en intuitiv navigation, og da 75% af erhvervskunderne i Europa og Nordamerika søger online, før de gennemfører et køb af autoreservedele, har det resulteret i, at en velfungerende søgemotor blev omdrejningspunktet for hele projektet.

Her var udfordringerne HC-CARGOs kæmpestore katalog med blandede produkttyper og komplekse produktrelationer. Samtidig skulle søgefunktionen også holde styr på de mange Individuelle priser, lagerstatus og fragtmuligheder og udføre en specificeret produktsortering afhængig af søgningen.

Løsning

Dynamicweb er rygsøjlen i det nye site

Løsningen fungerer optimalt til de mange sproglag (7 ved opstart og 13 inden årets udgang) og til de landsspecifikke dele af sitet.

Samtidig er systemet meget skalérbart, og da HC-CARGO løbende ruller nye shops og subsites ud over hele verden til sine 14.000 kunder, er der gode muligheder for at udbygge løsningen. Det har betydet en ny loginsektion til værkstederne, hvor de kan oprette brugere, bestille produkter, se lagerstatus, lave favoritlister og tjekke ud - alt på ét sted.

Samtidig er den komplekse søgefunktion bygget som instant search, der viser resultaterne, mens kunden taster sin søgning. Resultaterne præsenteres i en dropdown, fordelt på produkter, kategorier og artikler. Den lynhurtige katalogsøgning er baseret på Lucene Index og Angular JS.

Søgningen foretages både på de 24.000 produkter i HC-CARGOs database og i de ca. 512.000 OEM-numre. Kunden kan også fremsøge produkter ud fra bilens nummerplade, model eller motortype. Nem integration med AX giver mulighed for at hente brugerspecifikke priser, fragtmetoder og fakturaoversigter live.

Resultat

Ny power-platform øger væksten

HC-Cargo har nu en side, som indeholder 30.000 unikke produkter på fem sprog, 900.000 styklistelinjer og 25.000 brugere.

Den nye side har givet HC-Cargo 20 % online vækst i forhold til 2014, og en købsrate på hele 58 %. Samtdig håndterer siden mere end 100.000 online anmodninger i peak hour.

Segment

B2B, Distribution, Dynamics AX

Location

Denmark

Website

Partner

Novicell