ID
Corporate website og B2B shop etableret med DynamicWeb PIM.
Med den nye løsning har ID fået en fremtidssikret digital løsning, der kan understøtte deres fortsatte vækst. Kunderne har taget den nye eCommerce-indstilling til sig og har givet positiv feedback.
ID er blandt Europas førende producenter af Corporate Wear og har igennem mere end 3 årtier været kendt for kvalitetetsløsninger. ID er placeret i Holstebro hvor de ligger højt på listen over succesfulde virksomheder.
The Challenge
Samarbejdet startede med en kontakt til ID's DynamicWeb partner, twoday Co3, for en drøftelse af omlægning af et forældet koncernsite og en forhandlershop. Teknisk stabilitet havde høj prioritet, da man sad fast i en ældre teknisk løsning som ofte fejlede med frustrationer og tabt omsætning til følge.
Samtidig var redaktionel frihed et et stort ønske. ID råder over dygtige kræfter både teknisk og visuelt. De skulle have de rette værktøjer og gøres selvkørende i hverdagen.
The Solution
ID anførte Product Information Management (PIM) som en del af deres krav til løsningen, men ønskede at finde et mere kvalificeret og billigere alternativ til de to store PIM-systemer på det danske marked. ID var klar over de ressourcer, der var nødvendige for fuldt ud at udnytte funktionerne og mulighederne i et PIM-system med fuldt blæseværk, hvilket i sidste ende ville overstige deres faktiske forretningsbehov.
I stedet ønskede ID at starte ud med en grundlæggende PIM- og ehandelsløsning, der kunne skaleres sammen med deres virksomhed.
ID valgte i sidste ende det nye DynamicWeb PIM-system som en del af DynamicWeb All-in-One-platformen, da det ville kræve færre integrationer og bidrage til at forenkle forretningsprocesserne.
Endelig var det ét faktum, at DynamicWeb PIM-systemet kun koster en brøkdel af at købe et af de mere kendte systemer, naturligvis et stort plus, men ikke afgørende for den endelige beslutning.
The Result
Med den nye løsning har ID fået en fremtidssikret digital løsning, der kan understøtte deres fortsatte vækst. Kunderne har taget den nye eCommerce-indstilling til sig og har givet positiv feedback.
Den centrale funktionalitet i den nye løsning er en hurtig og effektiv disponering af en specifik stil på tværs af størrelser og farver samt et meget intuitivt og brugervenligt bestillingsunivers, som er blevet godt modtaget af deres kunder.