Kryta

Styrket datahåndtering og B2B-salg

En samlet løsning med DynamicWeb PIM og e-commerce gør Kryta i stand til at levere nødvendige produktdata til kunder og myndigheder i flere lande, og de står nu stærkt rustet til fremtidens krav.

Kryta A/S leverer krydderier og færdigblandinger til detailhandlere, foodservice og industrien i Danmark, Sverige, Norge og Island. Deres produktsortiment omfatter rene krydderier, krydderiblandinger, skårne krydderurter og specialudviklede funktionelle blandinger til f.eks. convenience-produkter. Kryta har 700 forskellige basiskrydderier og ingredienser på hylderne, som de anvender til at skabe skræddersyede blandinger i tæt samarbejde med deres kunder.

Udfordring

Kryta ønskede at forbedre styringen og organiseringen af deres produktinformation.

Vi introducerede dem til Product Information Management (PIM) og havde en snak om, hvordan et PIM-system kunne komme dem til gavn.

Med et PIM-system kan Kryta samle al produktdata ét sted og optimere arbejdsprocesserne for oprettelse og vedligeholdelse af produktinformationer, samt med lethed distribuere data til andre kanaler, eksempelvis via produktfeeds med udvalgte data i forskellige formater. Resultatet bliver en mere effektiv arbejdsgang og forbedrede produktdata, der i sidste ende giver deres kunder en bedre oplevelse.

Tidligt i PIM-projektet blev det tydeligt, at Kryta også ønskede en e-handelsløsning, så opgaven blev derfor udvidet til også at inkludere en webshop, hvor data leveres fra det nye PIM-system og Krytas økonomisystem.

Løsning

Mere end et PIM projekt

Opgaven startede som et selvstændigt PIM-projekt, hvor målet var at få samlet data ét sted. Da der var stor sandsynlighed for, at Kryta i fremtiden også skulle anvende PIM sammen med en webshop, blev PIM-systemet bygget til også at kunne bruges til det formål.

Det viste sig hurtigt at være en god idé, da opgaven undervejs også skulle inkludere en B2B-webshop.

Kryta har fået bygget og implementeret en samlet DynamicWeb-løsning, der er baseret på Swift og standard PIM- og webshopfunktionalitet med få tilpasninger.

Ved login i webshoppen kan kunderne få præsenteret kundespecifikke sortimenter og priser, og løsningen er klargjort til at køre med flere sprog. 

I løsningen er der lagt vægt på, at kunden kan handle i forskellige forpakninger f.eks. dåse, kasse, palle.

QuickPay er blevet implementeret som betalingsløsning i webshoppen, og kan håndtere betaling med kort og MobilePay.

Kryta har fået hjælp til grundopsætningen af layout i webshoppen samt fået lavet kundetilpasninger til Swift vedrørende kategori- og produktvisning og gjort det muligt at printe opskrifter.

Integration

For at kunne vise den ønskede data, har løsningen en integration til Krytas ERP-system, Microsoft Dynamics NAV, hvorfra kundespecifikke priser og lagerstatus hentes i realtid.

Undervisning

Kryta har fået undervisning i DynamicWeb, så de selv kan oprette sider, opsætte layout og vedligeholde webcontent samt oprette de kundespecifikke sortimenter. Formålet med undervisningen er at gøre dem selvkørende og klar til at varetage løsningen i det daglige arbejde.

"Vi stod med et behov for en løsning, der kunne understøtte fremtidens krav til bæredygtighed og præcise produktdata. Vores projekt omfattede at organisere og strukturere data om produkter, materialer og leverandører, hvilket er en kompleks opgave. Efter en grundig proces valgte vi en DynamicWeb-løsning, der integrerer både et PIM-system og en B2B-webshop i ét samlet økosystem. 

Consit blev udvalgt som vores udviklingspartner på grund af deres omfattende tekniske indsigt og stærke kompetencer inden for forretningsudvikling. Samarbejdet har været en succesfuld og smidig proces, hvor vi i fællesskab har udviklet en brugervenlig webshop og etableret en solid datastruktur. Denne løsning gør os i stand til at levere de nødvendige produktdata til både vores kunder og myndigheder i flere lande, og vi står nu stærkt rustet til fremtidens krav."

Resultatet

Integreret løsning, der kombinerer PIM og e-handel

Kryta har fået en samlet løsning bestående af PIM og e-handel, der styrker og effektiviserer deres B2B-salg. Løsningen er fleksibel og kan nemt udvides i takt med, at de får nye behov.

"Med den nye PIM-løsning er vi nu i stand til at levere alle nødvendige data til kunder og myndigheder – og spare værdifuld tid."

— Niels Christensen, Kryta

Segment

B2B, eCommerce, PIM, Grossist, Microsoft NAV, Integration

Location

Danmark

Website

Partners