Lauridsen
Tre forskellige webshops, 2 separate PIM-varehuse og tre sprog – alt sammen i én webløsning
Der er nu en tæt integration mellem deres ERP-system og webløsning. De tre webshops har desuden en loginfunktion, der giver kunder individuelle priser baseret på data fra Lauridsens ERP-system, Visma Business.
Med mere end 25 års erfaring som producent og serviceudbyder er Lauridsen Handel & Import A/S en af landets førende leverandører til spildevandsmarkedet.
The Challenge
Ny strategi med 3 must-win-battles.
Med den nye ehandelsløsning ønskede Lauridsen at øge deres omsætning, øge kundetilfredsheden og øge medarbejdertilfredsheden.
Lauridsen en forældet webløsning og et tidskrævende produktdata-workflow. Desuden ville de gerne udvide forretningen og begynde at sælge på det polske marked, hvor de i forvejen havde opbygget deres egen produktion.
Derfor besluttede de at kigge efter en ny webløsning, der ville lade dem håndtere produktdata mere effektivt, skalere forretningen til nye markeder og give endnu bedre kundeoplevelser.
The Solution
Lauridsen har nu alt samlet i deres DynamicWeb løsning
Udviklet af DynamicWeb partner No Zebra Lauridsen har nu en enkelt DynamicWeb løsning med tre forskellige webshops, to forskellige PIM-lagre og tre sprog - alt sammen i den samme løsning.
Der er nu en tæt integration mellem deres ERP-system og webløsning. De tre webshops har desuden en loginfunktion, der giver kunder individuelle priser baseret på data fra Lauridsens ERP-system, Visma Business.
Alle webshops er i et responsivt design, hvilket var vigtigt for brugeroplevelsen. Lauridsen har mange forskellige målgrupper, og for eksempel er det vigtigt for installatøren, at han via sin smartphone kan finde den nødvendige dokumentation og vejledning, når han står i en brønd.
The Result
Websitetrafikken er steget på alle tre webshops
Takket være PIM-systemet og ERP-integrationen bruger Lauridsen nu mindre tid på manuelle dataprocesser og mere tid på at skabe værdi for virksomheden.
Websitetrafikken er vokset for alle de tre webshops, især på www.lrt.dk, hvor trafikken er vokset med over 300 %. I forhold til de tre must-win-battles kan Lauridsen mærke en forbedret medarbejdertilfredshed, da mange vanlige arbejdsgange nu er automatiseret og effektiviseret. De får positiv feedback fra slutbrugerne, og deres omsætning på tværs af organisationerne er tilmeld steget.
Segment
B2B, PIM, Wholesale, CMS, Visma
Location
Denmark
Website
Partner
No Zebra