Merrild Lavazza

B2B PIM og eCommerce løsning med ERP integration.

Den fulde integration mellem PIM, Dynamicweb og ERP-systemet (Microsoft XAL) sikrer, at produktdata nu kun vedligeholdes ét sted: PIM.

Merrild Lavazza Danmark ApS er kaffefirmaet med de to stærke kaffebrands i Danmark: Merrild og Lavazza. Virksomhedens sortiment omfatter kaffe, kakao, te, mælkepulver, søde sager, POS-materialer samt et stort udvalg af professionelle kaffeautomater til bl.a. kontorer, kantiner, hoteller, caféer og restauranter.

The Challenge

Flere datakilder gjorde det vanskeligt at vedligeholde og opdatere produktdata

Kaffevirksomheden Merrild Lavazza har kun ca. 130 produkter i sit sortiment.
Til gengæld er mængden af produktinformation ekstremt omfattende.

Hvor hver kaffetype kræver data vedrørende bønnetype, ristningsgrad, formalingsgrad, aroma, smagsbeskrivelse, certificeringer m. m., er der endnu flere data- og dokumentationskrav til bl.a. kakao og mælkepulver. Samtidig fordrer de talrige kaffeautomater hver deres eget individuelle sæt af produktdata.

Tidligere gemte Merrild Lavazza data rundt omkring i brochurer, PowerPoint-præsentationer, PDF-filer og i ERP-systemet, og de mange datakilder gjorde det vanskeligt at finde de nyeste data. Mange medarbejdere brugte tid på at indhente produktinformation, mens ingen havde det fulde overblik.

The Solution

Få kontrol over produktinformationerne én gang for alle med et PIM-system

Den fulde integration mellem PIM, DynamicWeb og ERP-systemet (Microsoft XAL) sikrer, at produktdata nu kun vedligeholdes ét sted: PIM.

Da Merrild Lavazza skulle udvikle et helt nyt website baseret på DynamicWeb-platformen, blev det besluttet at få styr på produktinformationerne én gang for alle med et PIM-system.

Den fuldstændige integration mellem PIM, DynamicWeb og ERP-systemet (Microsoft XAL) sikrer, at produktdata nu kun skal vedligeholdes fra ét enkelt sted: PIM. Når nye produkter skal oprettes i PIM er alle de nødvendige felter allerede defineret på forhånd. Det betyder, at Merrild Lavazza nu har fuldt overblik over, hvilke produktdata der skal fremskaffes, inden et produkt er fuldstændig klar til præsentation på websitet. De nødvendige data kan medarbejderne lægge ind løbende, og PIM fungerer således også som et ”arbejdsdokument”.

Også produktdata til udgåede produkter ligger gemt i PIM. Derfor kan de pågældende produkter aktiveres på websitet igen på et øjeblik, hvis en leverandør har et restparti på lager. Også sæsonvarer kan hurtigt lægges på websitet og fjernes igen, når sæsonen er slut. Alle produktdata ligger samlet i PIM, og intet forsvinder, men kan tilgås til hver en tid.
The Result

I dag leverer PIM alle data til Foodservice-delen af Merrild Lavazzas website

fremtiden vil også en salgshåndbog, prislister, produktbrochurer og en webshop baseret på Dynamicweb-platformen trække produktinformation direkte fra PIM.

Det første nye projekt er imidlertid at give sælgerne mulighed for at hente produktdata til tilbud direkte fra PIM via en fast skabelon. Med denne skabelon kan medarbejderne i salgsafdelingen hente alle nødvendige data på én gang, og dermed reduceres tiden, som bruges på administration. Den sparede tid vil sælgerne bruge hos kunderne i stedet.

Også Merrild Lavazzas fremtidige skift til et nyt SAP-baseret ERP-system vil forløbe problemfrit, idet DynamicWeb og PIM også arbejder 100% sammen med SAP.

Segment

B2B eCommerce, PIM, Dynamics AX

Location

Denmark

Website

Partner

Picopublish

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing