Millarco International

B2B-portal og Outletshop med AX og DynamicWeb PIM, 3.000 produkter og 1525 forhandlere i 16 lande

Med den nye løsning, herunder AX og PIM, har Millarco nået en højere grad af automatisering og kontrol, hvilket gør det muligt for Millarco at lancere nye produkter og ekspandere til nye markeder hurtigere end konkurrenterne.

Millarco er en 100 % danskejet virksomhed med mere end 30 års erfaring og over 3.000 salgsbare varenumre i sortimenterne, som omfatter alt fra værktøj og beslag til haveredskaber og grilludstyr til gør-det-selv markedet i Norden.

The Challenge

Millarco havde problemer med at kontrollere deres produktinformation

Millarco havde problemer med at kontrollere deres produktinformation. På grund af et komplekst B2B/B2C-setup og mange forskellige kanaler var deres vedligeholdelse af platformene meget tidskrævende og præget af mange manuelle processer.

De skiftende priser var især vanskelige at håndtere. De havde brug for en ny, dynamisk platform, der kunne automatisere deres processer nemt og pålideligt.

The Solution

Millarco styrker kvaliteten af produktinformation med DynamicWeb PIM

B2B ehandelsløsning og ny outlet shop med AX og DynamicWeb PIM håndterer online ordrer fra mere end 1525 forhandlere i 16 lande

Løsningen er fuldt integreret med AX og DynamicWeb PIM, herunder integration til Indesign for at styrke kvaliteten af produktoplysningerne i deres tryksager.

Derudover indeholder løsningen et meget fleksibelt CMS med mange forskellige elementer til at kombinere, hvilket gør det nemt for medarbejderne at oprette landingssider og nyhedsbreve til deres markedsføringsinitiativer.

Desuden er der en direkte integration til produktdataleverandøren Byggebasen, der kører problemfrit fra PIM til Byggebasen, som altid leverer opdaterede pris- og specifikationsoplysninger om produkter til alle nordiske isenkrambutikker. Alle de nødvendige data er nu samlet og tilgængelige fra ét sted.

Det er en meget dynamisk løsning. Vi er ude over de manuelle processer, og det gør det til en meget, meget nemmere og meget, meget hurtigere proces at være kunde hos os.

Med den nye løsning har vi reduceret en masse telefonopkald og manuelle processer, som tidligere kostede os meget tid. Nu kan vi fokusere på salg og på at yde service til de kunder, der rent faktisk har brug for det.

Carsten Fonnesbæk - Marketing Manager, Millarco International
The Result

Millarco har nået en højere grad af automatisering og kontrol

Med den nye løsning har Millarco reduceret en masse telefonopkald og manuelle processer, som tidligere kostede meget tid. Nu kan medarbejderne fokusere på salg og på at yde service til de kunder, der rent faktisk har brug for det.

Kunderne møder nu et meget mere professionelt og sammenhængende Millarco på tværs af platforme og markedsføringskanaler og et nyt niveau af selvbetjening, der letter de interne processer.

Med den nye løsning, herunder AX og PIM, har Millarco nået en højere grad af automatisering og kontrol, og derfor er de i stand til at lancere nye produkter og ekspandere til nye markeder hurtigere end konkurrenterne.

Millarco International har nu sparet en masse værdifuld tid ved at reducere mængden af manuelle processer, hvilket giver dem mulighed for at fokusere på at skabe endnu mere værdi for deres virksomhed og deres kunder. Deres sælgere har nu tid til at pleje deres eksisterende kunderelationer og til at sælge deres produkter til nye kunder.

Segment

B2B, B2C, PIM, Marketing, Distribution, Dynamics AX

Location

Denmark

Website

Partner

twoday