Norsk Stål AS
Alt-i-en med PIM til optimering af ehandelsoplevelsen og reduktion af manuelle arbejdsgange
Med den nye ehandelsplatform har Norsk Stål A/S fået optimeret arbejdsgangene og ikke mindst forbedret købsoplevelsen for kunderne.
Norsk Stål AS producerer og distribuerer stål og andre metaller til virksomheder på tværs af det norske marked. Virksomheden har eksisteret siden 1823, og beskæftiger i dag omtrent 300 medarbejdere fordelt på flere lokationer. De er, med 4500 forskellige produkter på lager, den førende på sortiment i branchen. Norsk Stål AS har et mål om at hjælpe kunder med at øge både deres konkurrenceevne og deres indtjening.
The Challenge
Norsk Stål AS har altid været en traditionel virksomhed, hvor alt salg til kunderne er foregået via telefon og e-mail til et antal sælgere. Disse manuelle processer er både tids- og ressourcekrævende og betød, at Norsk Ståls kunder ofte måtte vente længe på at få en bekræftelse på deres ordrer samt hjælp til at finde den rigtige vare.
Desuden har Norsk Stål 4.500 forskellige produkter, og det var svært at have kontrol over alle produktdata for specifikke produkter. Når produktdata skulle opdateres, skulle de ændres i flere systemer.
The Solution
Norsk Stål A/S har fået implementeret DynamicWebs alt-i-en ehandelsplatform integreret til deres Dynamics NAV ERP system.
Projektet er allerede godt i gang, og målet er at få en løsning som er så god, at det er uhensigtsmæssigt for kunderne ikke at bruge den. Deres nye erp-integrerede ehandelsløsning er med til at automatisere mange interne arbejdsgange og tager Norsk Ståls digitaliseringsrejse til et nyt niveau.
Løsningen er nu der, hvor det er muligt at lave lagerpluk på standardvarer samt købe enkelte specialvarer. Planen er, at der skal udbygges, så der kan komme langt flere produkter på de virtuelle hylder.
The Result
Med den nye ehandelsplatform har Norsk Stål A/S fået optimeret arbejdsgangene og ikke mindst forbedret købsoplevelsen for kunderne. Norsk Stål A/S er på en spændende rejse. Pt. har de ca. 100 kunder der benytter sig af platformen, og målet er, at de i sommeren 2021 har yderligere 500 kunder på.
For at tilsikre den bedst mulige platform, har Norsk Stål AS ansat en række medarbejdere med speciale i nethandel, som løbende sørger for at opdatere vores Navision ERP-system, så de oplysninger DynamicWeb platformen får tilført, er så præcise som overhovedet muligt,. Dette tiltag, samt samarbejdet med de kompetente mennesker hos Solteq gør, at Norsk Stål A/S får fremtidssikret virksomheden.
Segment
B2B, PIM, CMS, Marketing, Manufacturing, Dynamics NAV
Location
Norway
Website
Partner
Solteq