PLUS

Fra custom til standard

PLUS har taget springet fra en specialbygget løsning til en ny webshop, der er bygget på standard funktionalitet. Det har givet dem en mere fremtidssikret løsning, der er lettere at vedligeholde, og som de selv kan tilpasse med nyt indhold.

PLUS designer og udvikler produkter indenfor haveindretning og udemiljø. Deres produkter forhandleres i byggemarkeder, interiørbutikker og webshops i Skandinavien og Nordeuropa – og nu også til privatkunder via deres egen webshop.

The Challenge

Valget mellem custom eller standard?

Formålet med PLUS' nye ehandelsløsning var derfor at gå ud over den interne kommunikation og støtte kunden gennem hele købsoplevelsen.

PLUS kom til Easyflow Agency med et ønske om at få udvidet deres e-handelsløsning med et checkout flow, så det også kunne blive muligt at sælge varer direkte fra deres webshop. I deres eksisterende løsning foregik onlinesalget ved, at varer blev tilføjet på en indkøbsliste, som efterfølgende blev overført til indkøbskurven hos en forhandler.

En opgradering af deres custom-udviklet løsning ville blive et stort og tidskrævende projekt. Easyflow Agency anbefalede dem derfor at få lavet en ny e-handelsløsning, bygget på en standard DynamicWeb platform med en Swift skabelon.

The Solution

DynamicWeb var et oplagt valg for PLUS på grund af det integrerede PIM-system og den brugervenlige backend i DynamicWeb alt-i-én-platformen.

PIM-systemet har fået positive tilbagemeldinger fra forhandlerne, fordi de via. deres forhandler-login nemt kan finde produktbeskrivelser, priser og billedemateriale til deres kampagner på PLUS’ nye hjemmeside.

Meget af den funktionalitet, som PLUS efterspurgte til den nye løsning, er en del af en standard DynamicWeb platform, så det gav mening for PLUS at gå fra en custom-udviklet til standard løsning. På 4 måneder udviklede Easyflow Agency en ny e-handelsløsning til PLUS, baseret på en standard DynamicWeb platform. Udover standard funktionalitet, så indeholder løsningen også en række tilpasninger, der er udviklet specifikt til PLUS.

Den nye løsning henvender sig til både B2C og B2B: 

  • Private forbrugere kan nu handle direkte hos PLUS eller få sendt ordren videre til en forhandler.
  • Forhandlere har adgang til at hente produktdata som priser, lagerbeholdning, pdf’er, billeder m.m. 

Løsningen har integration til PLUS’ ERP-system, NAV. Der er både tale om en integration, som henter stamdata, og en live-integration, der henter priser og lagebeholdning i real-time på baggrund af kundenummer og varenummer i ERP-systemet. Live-integration bruges også i forbindelse med, at der lægges en ordre i shoppen, så ERP-systemet efterfølgende kan returnere med et ordrenr.

Som i den gamle løsning, bliver produktdata samlet i DynamicWeb PIM. 
I PIM kan PLUS håndtere, berige og validere produktdata samt distribuere data til forhandlerne.For eksempel bliver en lagerstatus-opdatering distribueret videre via et feed til forhandlerens salgsplatform/webshop.

The Result

En fremtidssikret løsning

Ved at gå fra en custom-løsning til fremtidssikret ny B2B og B2C løsning med standard funktionalitet har PLUS fået en webshop, der er lettere at vedligeholde og udvide, når nye behov opstår. Samtidig får de også adgang til en større værktøjskasse med nyere gængs funktionalitet, som DynamicWeb har bygget ud fra best-practice principper.

Det har været vigtigt for PLUS, at de hurtigt og nemt selv kan lave nyt indhold og foretage mindre tilpasninger uden at skulle have fat i deres partner til at lave disse rettelser.  Og det kan de med den nye DynamicWeb Swift løsning.

Segment

B2C, B2B, PIM, eCommerce, Distribution, NAV

Location

Denmark

Website

Partner

Easyflow Agency

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing