PLUS
B2C og PIM løsning optimerer salgsprocessen og udstiller produktdata
DynamicWebs PIM-database håndterer alle produktdata og digitale aktiver - dvs. fotos, manualer og videoer - relateret til produkterne. Systemet er brugervenligt og letter de interne arbejdsgange for PLUS, fordi redaktøren har et klart overblik over hele produktkataloget og selv kan administrere produkterne i PIM-databasen.

PLUS skaber rammen til familiens samlingssteder i uderummet. De er nemlig en af landets førende leverandører af hegn, låger, gyngestativer og havemøbler. Produkterne sælges gennem danske byggemarkeder, store detailkæder og webshops.
The Challenge
Støtte kunderne gennem hele købsoplevelsen
Formålet med PLUS' nye ehandelsløsning var derfor at gå ud over den interne kommunikation og støtte kunden gennem hele købsoplevelsen.
Formålet med PLUS' nye ehandelsløsning var at gå ud over den interne kommunikation og støtte kunden gennem hele indkøbsoplevelsen.
PLUS har tidligere været meget afhængig af markedsføring fra deres partnerleverandører. Nu har de fået en digital shoppingudstilling, hvor kunderne kan finde inspiration og kombinere deres egne løsninger. Se, hvordan PLUS har styrket deres forretning med DynamicWeb.

The Solution
DynamicWeb var et oplagt valg for PLUS på grund af det integrerede PIM-system og den brugervenlige backend i DynamicWeb alt-i-én-platformen.
PIM-systemet har fået positive tilbagemeldinger fra forhandlerne, fordi de via. deres forhandler-login nemt kan finde produktbeskrivelser, priser og billedemateriale til deres kampagner på PLUS’ nye hjemmeside.
Produkterne og indkøbsflowet fungerer som en webshop, men er i virkeligheden en indkøbsliste, hvor kunden har to muligheder for at gennemføre ordren. Den ene mulighed er at udskrive indkøbslisten og tage den med til en lokal forhandler for at gennemføre transaktionen. Den anden mulighed er at lægge produkterne fra indkøbslisten direkte i indkøbskurven hos en lokal forhandler.
PLUS har fordel af dette, da alle produkter er PLUS-mærket. PLUS undgår derfor en situation, hvor kunderne får solgt bolte eller andet tilbehør af et andet mærke, som en del af en større produktpakke - dvs. en komplet hegnsløsning. Det betyder et forbedret salg for PLUS og højere kundetilfredshed, fordi kunden køber den rigtige kombination og kvalitet til hele løsningen. Og PLUS opretholder gode vilkår med sine forhandlere uden at passere dem i forsyningskæden.
The Result
Konverteringsraten for punch-out funktionen er 0,68%, og en forhandler rapporterer, at mere end 70 % af disse henvisninger ender med en gennemført transaktion hos forhandleren.
Med den nye løsning har PLUS også fået en væsentlig designopgradering, som i højere grad understøtter forbrugerens online købsproces.
Derudover er platformen er skalerbar i forhold til sprog og produktantal og -kategorier, så den matcher PLUS' ambitiøse digitale ambitioner. I første omgang er hjemmesiden tilgængelig i en dansk og en tysk version, suppleret med norske og svenske landingssider. Men løsningen kan skaleres efter behov.
