Randers Tegl

B2B og B2C ehandel med 5 tilgængelige sprog udvider Randers Tegls kommercielle rækkevidde

DynamicWeb som en All-in-one platform har integreret en række værktøjer til at kombinere Randers Tegls produkter på nye og interessante måder. Det visuelle værktøj lader brugeren drømme om nye fascinerende boliger, beregneren til at beregne murstens- og mørtelvolumener, søgemaskinen til at udforske det enorme indholdsunivers og webshoppen til produktforespørgsler, prøver osv.

Randers Tegl er blandt Nordeuropas ældste og førende producenter af højkvalitetstegl. Virksomheden har mere end 100 års erfaring, og leverer i øjeblikket til det meste af Skandinavien og Tyskland.

The Challenge

Som totalentreprise har Randers Tegl opbygget en kompleks produktportefølje, som udbydes til både B2C og B2B kunder i en lang række lande. Dertil kommer, at det kontinuerlige opkøb af nye virksomheder har kompliceret go-to-market kommunikationen.

Randers Tegl havde derfor behov for et omfattende og flersproget website, som kunne formidle deres produkter og services til internationale B2C og B2B kunder. Sammen med en platform, som både henvender sig til B2C og B2B, har der været behov for at få målrettet kommunikationen mod målgrupperne.

The Solution

Gotcha og Randers Tegl har i samarbejde udviklet en CMS løsning bygget på DynamicWeb All-in-One platformen, som blev valgt på grund af brugervenligheden kombineret med fleksibiliteten og integrationsmulighederne.

Det betyder blandt andet at det er langt nemmere at vedligeholde og opdatere indhold på tværs af sprogversionerne. Løsningen indeholder det komplette produktkatalog fordelt over de nuværende fem sprogversioner, samt en simpel produktkonfigurator, som gør det muligt at tilføje forskellige typer tegl og mursten på forskellige hustyper.

Løsningen gør det således nemmere for potentielle kunder, at visualisere deres projekter, og forkorter samtidig købsprocessen. Kunderne kan herefter downloade uddybende information om de ønskede produkter, inklusiv priser og dimensioner, samt bestille gratis vareprøver. Netop disse vareprøver har været en stor succes og dannet rammen om segmenteret og datadrevet email marketing. Når en potentiel kunde har bestilt en kasse med vareprøver, startes et automatisk email-flow på fire mails, som giver kunden vejledning og informationer løbende.

Randers Tegl og Gotcha har specifikt udvalgt netop disse kunder, da de kunne se i den allerede indsamlede data, at de var på et fordelagtigt sted i købsprocessen, og det giver derfor mening, at sætte ind over for de varmeste digitale leads.

The Result

Det nye flersprogede website har udvidet virksomhedens kommercielle rækkevidde og online tilstedeværelse, og har gjort det nemt for både nuværende og eksisterende B2B og B2C kunder, at indhente information om produkter, priser og forhandlere.

Løsningen kombinerer brugervenlige illustrationer og produkt konfiguration, for at sikre en nem og overskuelig tilgang til hele produktkataloget med dets mange produkttyper og tekniske specifikationer. Det sker blandt andet ved hjælp af en instant search-søgemotor, der giver brugeren effektive og brede søgemuligheder, og dermed søgeresultater inden for en lang række kategorier.

Generelt sikrer strukturen på websitet nemme og forståelige produkt-sektioner, og for marketingafdelingen betyder det, en optimering i hverdagen og besparelse af værdifulde ressourcer, som i stedet kan allokeres og udnyttes andre steder. Der arbejdes også løbende på at få automatiseret endnu mere indhold, som baseret på indsamlet data kan ramme målgruppen på det helt rigtige tidspunkt i købsprocessen.

Webstedet kommunikerer vores Ultima-historie smukt og inspirerende gennem kreativt indhold, animationer og en stærk brugeroplevelse, der forbinder produkt og brand sammen i en komplet digital fortælling

Laust Ejstrup - Marketing Director, Randers Tegl A/S

Segment

B2B, Manufacturing, D365

Location

Denmark

Partner

Gotcha