Scanpan
International B2C webshop øger omsætning med 400% og konverteringsrate med 90%
Ny flersproget ehandelsløsning, der indeholder den helt rigtige blanding af branding- og ehandelsfunktioner, som giver internationale kunder fuld adgang til alle Scanpan-produkter.
SCANPAN er en af verdens førende producenter af PFOA-fri non-stick produkter som de ekporterer til over 50 lande på verdensplan. Forskning og udvikling er en integreret del af SCANPANs forretning, og de er banebrydende på innovations- og teknologifronten. Netop derfor kan de producere det bedste inden for kogegrej til deres globale kunder.
The Challenge
SCANPAN oplever stor international efterspørgsel på deres populære produkter, men ambitionsniveauet er højt og de tekniske udfordringer store, når en dansk webshop skal gå worldwide.
The Solution
Scanpan og DynamicWeb partner No Zebra har lanceret en ny flersproget ehandelsløsning baseret på DynamicWeb. Ud over eCommerce bruger Scanpan DynamicWebs marketingfunktioner kombineret med DynamicWeb Items til at øge trafikken og aktiviteten på webstedet gennem engagerende indhold.
Kombinationen gør Scanpan i stand til at give alle nuværende og potentielle kunder et ensartet og målrettet informationsflow. DynamicWeb opsætningen gør det nemt for redaktører at oprette og offentliggøre nyt indhold og at sende nyhedsbreve via foruddefinerede skabeloner.
The Result
Internationale kunder har længe hungret efter at shoppe SCANPANs gedigne gryder og pander online. Nu kan i første omgang amerikanske fans få fat i de eftertragtede danske produkter på nettet. Med et stærkt teknisk setup, som er nemt for SCANPAN selv at administrere, er målet at indtage endnu flere lande i den nærmeste fremtid.
SCANPAN har fået en international ehandelsløsning der er udviklet i responsive design og har den helt rigtige blanding af branding og ecommerce. Med afsæt i den målrettede indsats har SCANPAN i den grad boostet deres online salg. Omsætningen er steget med over 400 procent, fordi langt flere finder vej til indkøbskurven og handler på shoppen. Websitet er gennemtestet og brugervenligt, hvilket har betydet en stigning på 344 procent i antallet af ordre og en gennemsnitlig ordreværdi der er steget 33%.
Det ses også i den stigende konverteringsrate, der pt. ligger 90% højere, end før det nye website kom i luften. Online marketing er et vigtigt element i virksomhedens digitale strategi, og foruden grundig og løbende SEO-sikring af websitet, arbejdes No Zebra kontinuerligt med konverteringsoptimering, splittests og Google AdWords.