Uno-X Lubrication

B2B ehandel med laboratorieanalyse, mobil scanningssøgning og Visma-integration

Et funktionelt ehandelsunivers med et komplekst kundecenter og en smart "Quick ordering"-funktion til støtte for en problemfri brugeroplevelse, der skaber langsigtet og værdifuld kundeloyalitet.

Uno-X Lubrication har specialiseret sig i at forsyne nordiske engroskunder med smøremiddelkvalitetsprodukter fra Texaco, Chevron, Panolin og Anderol.

The Challenge

Uno-X havde et ønske om at opgradere deres webløsning for at imødekomme et stigende digitaliseringsbehov. Dette for at adskille sig fra konkurrenterne med en ny, innovativ og skalerbar platform.

Første step bestod i at udarbejde nyt website, ny B2B Webshop og ny integration med analyseafdelingens Notes system. Et kardinalpunkt var en meget tæt og stærk integration med virksomhedens ERP system, Visma Business.

The Solution

På få intensive måneder udviklede Uno-X i samarbejde med deres partner, en ny digital identitet og ny integration til eksterne datakilder. Specielt søgningen på forsiden er et unikt værktøj, som nu også er blevet tilgængeligt for kunder.

Løsningen giver Uno-X og deres kunder mulighed for at oprette og tilføje nye landingpages med den indbyggede søgefunktionalitet og integration. De kan tilmed vælge, hvilket Visma og OATS sprog (eksternt system som leverer information om hvilke olier, der passer til en given bil, lastbil, landbrugsmaskine o.l.) som skal vises på deres landingpage.

Innovation er kernen i samarbejdet mellem twoday Co3 og Uno-X. For nyligt blev et nyt personaliseret dashboard lanceret, der viser alt fra de seneste ordrer til analyser fra laboratoriet. I et personaliseret setup defineres det, ud fra brugertypen, hvilket indhold og hvilke data brugeren præsenteres for.

The Result

Med den nye løsning har Uno-X fået et eCommerce univers med en komplekst kundecenter og en smart “Quick ordering”- funktion, hvilket understøtter den gode kundeoplevelse og skaber langvarige og loyale kunderelationer.

En ny scanningsfunktion tillader f.eks. kunderne at scanne deres emballage fra en hvilken som helst mobilenhed med kamera. Informationen behandles med en intelligent algoritme, som identificerer det pågældende produkt. Det samme gælder, hvis en kunde scanner et produkt fra en konkurrent. Her tilbydes kunden et tilsvarende produkt fra Uno-X sortiment.

Næste step er at tilføje funktionalitet, så kunderne nemt og hurtigt kan bestille de produkter, de scanner. Dette er ikke en APP men en webbaseret løsning i DynamicWeb.

Segment

B2B eCommerce, Visma

Location

Denmark

Website

Partner

twoday Co3

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing