Sådan øger webshop sin omsætning med 50% efter implementering af PIM

Danske e-handelsanalyser viser, at korrekt og tilgængelig produktdata er et af de vigtigste parametre for forbrugerens valg af webshop.

Med et Product Information Management system er det let at levere og vedligeholde alle typer produktinformationer – egenskaber, lagerstatus, kvaliteter og billeder - som nutidens forbruger og forhandler efterspørger. 

Sådan styrkede Korsør Hvidevarecenter deres ehandel 
Mød Phillip Steensen, Butikchef hos Korsør Hvidevarer, der fortæller, hvilke overvejelser og behov, der lå til grund for at virksomheden valgte at investere i PIM.

Få indsigt i hele projektet - fra udviklingsprocessen til den endelige løsning. 

Resultater efter implementering af PIM
Hør også, hvordan virksomheden har formået at øge omsætningen pr. ordre med mere end 50%, samt fordoblet antallet af ordrer, mens avancen gennemsnitligt er steget med 10%.

Samtidig er manuelle interne processer formindsket, så Phillip og hans kollegaer sparer mere end 900 timer på opdatering og vedligeholdelse af produktdata.

Virksomheden frigiver nu værdifuld tid, der sikrer en bedre købsoplevelse for kunderne, samt øgede resultater på bundlinjen. 

Se webinaret, og bliv klogere på: 

  • Sådan opnår din virksomhed forretningsmæssig værdi med PIM
  • Mulighederne for din ecommerce med tilkobling af PIM
  • Overvejelser og behov forud for implementering af en PIM løsning
  • Automatisering og digitalisering af ordrestyring og produktvedligeholdelse
  • ERP integration og dets fordele