Nyhed

Kjær & Sommerfeldt har sikret sig markedsandele gennem digital førerposition

DynamicWeb

I de senere år har Kjær & Sommerfeldt gennemført en omfattende opgradering af deres B2B-platform, hvilket har sat nye standarder for digital handel og kundeservice i branchen.

Kjær & Sommerfeldt har styrket sin position som en af landets førende digitale virksomheder gennem en succesfuld digital transformation, der har sikret forretningsmæssig fremgang og e-handelsprisen 2024.

Kjær & Sommerfeldt har gennem deres 149-årige lange historie formået at forny sig og tilpasse sig markedets krav. Det seneste bevis på det var, da virksomheden for nylig vandt e-handelsprisen for bedste B2B-virksomhed med en omsætning under 200 mio. kr. uddelt af Dansk Ervherv.

I de senere år har Kjær & Sommerfeldt gennemført en omfattende opgradering af deres B2B-platform, hvilket har sat nye standarder for digital handel og kundeservice i branchen. Adm. direktør Mads Stensgaard fremhæver den digitale strategi som en nøglefaktor i virksomhedens resultater, især i 2023, hvor virksomheden formåede at opnå en vækst på 8% i et marked præget af tilbagegang.

Den digitale kundeoplevelse har været et afgørende konkurrenceparameter, som har gjort det muligt for os at skille os ud. Vores nye webshop, udviklet på en headless platform, gør det ikke blot nemt for kunderne at handle med os, men fungerer også som et uvurderligt værktøj for vores konsulenter. De har nu adgang til al nødvendig viden og beregninger på ét sted, hvilket sikrer en god og pålidelig kundeoplevelse.

Mads Stensgaard, Adm. direktør ved Kjær & Sommerfeldt

Innovativ platform

Kjær & Sommerfeldts nye webshop er bygget på en fleksibel, modulopdelt platform, der gør det muligt at tilpasse og udvide systemet efter behov. Tidligere var webshops bundet til ét system, men i dag fungerer virksomhedens platform som en række byggeklodser, hvor forskellige programmer og systemer kan sammensættes og udskiftes efter behov.

“Det betyder, at vi eksempelvis nemt kan erstatte et program med et andet, hvis vi finder en bedre løsning, der er relevant for kunderne. I øjeblikket har vi 10 sidesystemer, der understøtter webshoppen, og muligheden for at udskifte 'klodser' gør, at vi altid kan tilbyde kunderne den bedste oplevelse," siger Mads Stensgaard.

Det er DynamicWeb, leverandør af CMS-, e-handels-, PIM- og marketingløsninger, der har leveret den nye headless platform, som, sammenlignet med traditionelle CMS'er, adskiller backend og frontend. 


Adm. direktør hos DynamicWeb, Christian Beer, mener at Kjær & Sommerfeldt har truffet nogle modige, strategiske beslutninger, der vil sætte nye standarder for fremtidens e-commerce platforme.

Kjær & Sommerfeldt har altid været innovative og modige i deres investeringer i nye tiltag, der forbedrer B2B-webshoppens brugeroplevelse og kundeservice. De har samtidig optimeret deres arbejdsprocesser, hvilket har skabt stor værdi for både sælgere, kunder og medarbejdere. Vi er stolte over at være en del af deres rejse mod at blive den førende digitale vinrådgiver.

Christian Beer, CEO og co-founder, DynamicWeb