Nyhed
Kjær & Sommerfeldt har sikret sig markedsandele gennem digital førerposition
DynamicWeb
I de senere år har Kjær & Sommerfeldt gennemført en omfattende opgradering af deres B2B-platform, hvilket har sat nye standarder for digital handel og kundeservice i branchen.
Kjær & Sommerfeldt har styrket sin position som en af landets førende digitale virksomheder gennem en succesfuld digital transformation, der har sikret forretningsmæssig fremgang og e-handelsprisen 2024.
Kjær & Sommerfeldt har gennem deres 149-årige lange historie formået at forny sig og tilpasse sig markedets krav. Det seneste bevis på det var, da virksomheden for nylig vandt e-handelsprisen for bedste B2B-virksomhed med en omsætning under 200 mio. kr. uddelt af Dansk Ervherv.
I de senere år har Kjær & Sommerfeldt gennemført en omfattende opgradering af deres B2B-platform, hvilket har sat nye standarder for digital handel og kundeservice i branchen. Adm. direktør Mads Stensgaard fremhæver den digitale strategi som en nøglefaktor i virksomhedens resultater, især i 2023, hvor virksomheden formåede at opnå en vækst på 8% i et marked præget af tilbagegang.
Innovativ platform
Kjær & Sommerfeldts nye webshop er bygget på en fleksibel, modulopdelt platform, der gør det muligt at tilpasse og udvide systemet efter behov. Tidligere var webshops bundet til ét system, men i dag fungerer virksomhedens platform som en række byggeklodser, hvor forskellige programmer og systemer kan sammensættes og udskiftes efter behov.
“Det betyder, at vi eksempelvis nemt kan erstatte et program med et andet, hvis vi finder en bedre løsning, der er relevant for kunderne. I øjeblikket har vi 10 sidesystemer, der understøtter webshoppen, og muligheden for at udskifte 'klodser' gør, at vi altid kan tilbyde kunderne den bedste oplevelse," siger Mads Stensgaard.
Det er DynamicWeb, leverandør af CMS-, e-handels-, PIM- og marketingløsninger, der har leveret den nye headless platform, som, sammenlignet med traditionelle CMS'er, adskiller backend og frontend.
Adm. direktør hos DynamicWeb, Christian Beer, mener at Kjær & Sommerfeldt har truffet nogle modige, strategiske beslutninger, der vil sætte nye standarder for fremtidens e-commerce platforme.